Waarom marketeers SEO-strategieën moeten opsplitsen in pre- en post-aankoop

Het verkrijgen van zoekgegevens is geen erg moeilijk onderdeel van het werk van een SEO. Van de platformgebaseerde tools die marketeers de mogelijkheid geven om te zien hoe hun siterangschikking presteert tot een reeks tools van derden die dieper in de gegevens graven om de intentie en de levenscyclus van de klant te begrijpen, er zijn veel manieren waarop marketeers gegevens verzamelen over hoe hun klanten gedragen zich.

“Maar hoe kunnen we dan de informatie die we hebben verzameld gebruiken en deze vervolgens toepassen op onze strategieën vanuit het oogpunt van SEO-strategie en vanuit marketingoogpunt?” zei Leslie Ramey, SEO Solutions Consultant bij Botify.

Een benadering waar ze voor pleit, is het opsplitsen van de benaderingen in één emmer voor tactieken vóór de aankoop en een andere voor post-aankoop.

Voor de verkoop

“Tijdens de vooraankoopfase is er veel informatie waar consumenten naar op zoek zijn”, zei Ramey tijdens SMX Next. “Ze willen alles weten wat ze maar kunnen weten.”

Denk bijvoorbeeld aan een klant die op zoek is naar onderwerpen die verband houden met het verbouwen van keukens.

Bekijk Botify’s SMX-sessie: SEO en de evolutie van de klantreis

“Ze gaan nadenken over hoe hun droomkeuken eruitziet, wat zijn mijn aanrechtbladen, welke vloeren,” zei ze. Als u begrijpt hoe die zoekopdrachten eruit zien, krijgen marketeers de mogelijkheid om inhoud te maken die overeenkomt.

“Sommige daarvan worden echt belangrijke koopgidsen,” zei ze. “Veelgestelde vragen zijn erg belangrijk in de pre-aankoopfase, omdat ze me helpen te weten welke vragen ik moet stellen voordat ik die aankoop doe.”

Met Google met directe antwoorden in de SERP via featured snippets, creëert het creëren van inhoud die daar mogelijk wordt uitgelicht een enorme hoeveelheid vertrouwen bij uw potentiële klanten omdat ze u niet alleen zien als een aanbieder van een product of dienst, maar ook als een expert.

Een andere belangrijke optimalisatieteam vóór de aankoop die soms over het hoofd wordt gezien, is pdf-optimalisatie. Marketeers maken vaak talloze gidsen, whitepapers, factsheets en meer voor klanten die kunnen verdwalen in zoekopdrachten als ze niet worden geoptimaliseerd. “Nu creëer je het voor een grotere doelgroep, dus misschien heb je er nog niet eens aan gedacht”, zei Ramey.

Optimalisatie van bestemmingspagina’s is een andere cruciale handeling die moet worden uitgevoerd in de pre-aankoopfase.

“Hier gaat het eigenlijk om aanbevelingen voor interne links en opmaak”, zei ze. Hoewel een afdeling misschien heeft besloten om bepaalde links op een bestemmingspagina te plaatsen, zal het SEO-team een ​​beter idee hebben welke links de uitgevoerde zoekopdrachten daadwerkelijk kunnen schaden en deze niet indexeren. “Alleen al die constante communicatie kan een lange weg banen en ervoor zorgen dat je de goede kant opgaat.”

Andere pre-aankoopstrategieën zijn het verfijnen van metabeschrijvingen, titels en meer om deze beter af te stemmen op de zoekgegevens.

Ten slotte is de vooraankoopfase het juiste moment om uw campagnemonitoringstructuur en A / B-testbegeleiding op te zetten.

“Wanneer we al deze veranderingen implementeren, kunnen we enkele echt grote voordelen gaan zien”, zei ze. “Een daarvan is de zichtbaarheid van de campagne voor een grotere doelgroep. Als u onderpand creëert, is het dan niet beter om zo veel mogelijk mensen te bereiken? Dat kunnen we doen door deze inhoud te optimaliseren. “

“En u kunt uw klikfrequentie verhogen door ervoor te zorgen dat u niet alleen op de juiste positie wordt weergegeven, maar ook dat de termen die worden weergegeven op de pagina met zoekresultaten voor uw titel, uw metabeschrijvingen aantrekkelijk zijn voor consumenten”, zei ze .

“En natuurlijk kunnen we daardoor helpen de conversieratio’s te verbeteren. Als we weten waar mensen binnenkomen en hoe we ons daarop kunnen richten, kunnen we de waarde van de binnenkomende gebruikers vergroten, dan is de kans groter dat ze converteren dan iemand die zich nog in de droomfase bevindt. “

Na de verkoop
Hier is misschien een no-brainer die voor herhaling vatbaar is: de verkoop markeert niet het einde van een relatie, maar eerder het begin. In termen van zoeken kunnen kopers nog steeds heel veel vragen hebben over het gebruik van of het oplossen van problemen met uw product of dienst. Net als in de pre-aankoopfase is dat een kans om inhoud te maken die deze vragen beantwoordt.

“Houd de belangrijkste zinnen in de gaten om de reactie van klanten te begrijpen. Zeggen ze dingen die positief of negatief zijn in uw zoekconsole, zodat u zoekresultaten voor u ziet verschijnen? Zijn er manieren waarop u uw product of uw service kunt verbeteren op basis van deze informatie? “

“Naast het beantwoorden van die vragen, moeten we ook aandacht besteden aan het schrijven van recensies en commentaren door klanten en deze mensen echt in advocaten en merkambassadeurs voor ons veranderen”, zei Ramey. Dat omvat het gebruik van die inhoud voor sociale media, of het lanceren van “blijf verbonden” -campagnes op sociale media of via e-mail.

Tegelijkertijd hebben marketeers de kans om die opwinding en affiniteit voor hun producten te benutten en die klanten weer om te zetten in zaken als add-ons en accessoires.

“Als ze eenmaal zijn betrapt en hebben geleerd dat ze van je merk houden, mogen we verwachten dat er meer merkloyaliteit zal zijn, dus we zouden verwachten dat er een toename van het aantal merkzoekopdrachten voor je site naar boven komt”, aldus Ramey. “Het zal erg nuttig zijn hieraan aandacht te besteden om je te laten weten dat je sentiment hebt gecreëerd en waarde hebt gecreëerd waar ze enthousiast over zijn.”

Bekijk ten slotte uw richtlijnen en praktische tips voor door gebruikers gegenereerde inhoud om deze fase na de aankoop te maximaliseren.

“Als je vijf recensies op een pagina plaatst, heb je een veel succesvoller resultaat dan dat je maar twee recensies hebt”, zei ze. “Je kunt met je teams gaan werken om die vijf beoordelingen te genereren, outreach doen en dan doorgaan naar je volgende product. Hierdoor kun je de zichtbaarheid van veel van je producten veel sneller vergroten. “

Gerelateerd bericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *